13:01:45 - یکشنبه 29 سپتامبر 2019
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیشگیری از انقراض گونه شمشاد در جنگل های هیرکانی
محسن موسوی : در حال پیشگیری از تداوم سرایت آفت شب پره در گونه شمشاد هستیم افزود: در حال حاضر یکسری زادآوری ها را مشاهده می کنیم که آلوده به شب پره نشدند و تلاش می کنیم تا نسل این گونه منحصر به فرد منقرض نشود. وی اظهار داشت: همچنین در حال جمع آوری بذر، تولید […]

محسن موسوی : در حال پیشگیری از تداوم سرایت آفت شب پره در گونه شمشاد هستیم افزود: در حال حاضر یکسری زادآوری ها را مشاهده می کنیم که آلوده به شب پره نشدند و تلاش می کنیم تا نسل این گونه منحصر به فرد منقرض نشود.

وی اظهار داشت: همچنین در حال جمع آوری بذر، تولید نهال و قلمه شمشاد هستیم و آن را در داخل خزانه تولید و تکثیر می کنیم تا بتوانیم از انقراض نسل شمشاد پیشگیری کنیم.

موسوی درباره بیماری زغالی بلوط نیز گفت: شاهد این بیماری در منطقه پارک شهید زارع ساری هسیتم و این بیماری قابل قابل کنترل است و در حال حاضر بیشترین تلاش و حجم اعتبارات را معطوف به احیای گونه های شمشاد و مبارزه با آفت شب پره هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری از شمشاد به عنوان گونه همیشه سبز و زینت جنگل های خزری و هیرکانی یادکرد و گفت: از اینرو تمام تلاش را متمرکز کردیم تا شمشاد را نجات دهیم.

شمشاد هیرکانی با نام علمی بُوکسوس هیرکانا (Buxus hyrcana) درختی همیشه سبز و بومی جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران است که در فهرست گونه های گیاهی در خطر انقراض اتحادیهٔ بین المللی حفظ طبیعت (IUCN) قرار دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب