1:59:29 - دوشنبه 25 جولای 2016
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرا مدیران فاسد از رسانه‌ها عصبانی‌اند؟
اهالی رسانه باید با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه‌ای خود بدون کم‌ترین اغماض، رفتارهای هنجارشکن شرکت‌ها، تعاونی‌ها، مؤسسات، دستگاه‌ها و مدیران شهرستان که با اموال عمومی سروکار دارند را رصد کنند، باشد که از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند …! بهمن اورانی: از معدود جملات زیبا این است که:«وقتی حرف راست می‌زنید […]

اهالی رسانه باید با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه‌ای خود بدون کم‌ترین اغماض، رفتارهای هنجارشکن شرکت‌ها، تعاونی‌ها، مؤسسات، دستگاه‌ها و مدیران شهرستان که با اموال عمومی سروکار دارند را رصد کنند، باشد که از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند …!

بهمن اورانی: از معدود جملات زیبا این است که:«وقتی حرف راست می‌زنید فقط انسان‌هایی از دستتان عصبانی می‌شوند که تمام زندگی‌شان بر دروغ استوار است.»
شاید گزاف نباشد اگر بگوییم یکی از محرومیت‌های کشور عزیزمان در دو دهه‌ی گذشته که هیچ ربطی هم به تحریم‌های اقتصادی دشمنان ما ندارد، فقر مدیریت پاک، شایسته و کارآمد بوده است.
اینکه چرا و چگونه فساد اقتصادی دامن بسیاری از افراد و به‌ویژه سطوح مدیریتی ما را در برگرفته، ویژه مبحث جداگانه‌ای است که دریکی از شمارهای آتی به آن خواهیم پرداخت.
اما در اینجا توجه دستگاه‌های نظارتی، قضایی و قانون‌گذاری را به این پدیده عجیب جلب می‌کنیم که اگر تا سال‌ها قبل متخلفین اقتصادی در مقابل مردم شرمسار و سرافکنده بودند، اکنون با ژست حق‌به‌جانب، طلبکارانه و کمی هم با چاشنی گروه مخالف و مخالف سیاست‌های دولتی با مالباختگان و مردم روبرو می‌شوند!
تردیدی نیست که یکی از اساسی‌ترین ارکان مبارزه با مفاسد اقتصادی نهادهای غیردولتی می‌باشند. نهادهای غیردولتی به‌واسطه استقلال و عدم وابستگی جناحی و دولتی همواره در افشای مفسدین اقتصادی پیشگام بوده‌اند. بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان اجتماعی در صدر فعالان نهادهای مدنی و غیردولتی رسانه‌ها و خبرنگاران قرار دارند، بنا به شواهد موجود رسانه‌های پاک برای پیگیری جرائم اقتصادی، به‌رغم ابتلا به مشکلات عدیده هرگز دریغ نکرده‌اند.
یادمان باشد فساد اداری، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اختلاس تا زمانی که در پستوی امن مفسدین رخ می‌دهد، چه بااطلاع یا بدون اطلاع مقامات ارشد دولتی، چندان حساسیت و شعار مبارزه با فساد را به وجود نمی‌آورد. کما اینکه فیش‌های حقوقی چند ده‌میلیونی این جنس مدیران تا وقتی‌که رسانه‌ای نشد هرگز پای عدالت حقوقی کارکنان دولت مطرح نبود!
حمایت مقامات قضایی و در رأس آن مدعی‌العموم از رسانه‌های پاک می‌تواند نسبت به شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مؤثر بوده و بسترهای حذف فرصت‌طلبان و رانت‌خواران بی‌رحم را فراهم سازد.
از سوی دیگر تردید نداشته باشیم که هیچ مفسدی تمایل ندارد رسانه‌ها همچون دوربین مخفی، حتی در خلوتشان ناظر بر اعمالشان باشند. آنان عصبانی شده و اخیراً دست به شکایت می‌شوند!
اهالی رسانه باید با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه‌ای خود بدون کم‌ترین اغماض، رفتارهای هنجارشکن شرکت‌ها، تعاونی‌ها، مؤسسات، دستگاه‌ها و مدیران شهرستان که با اموال عمومی سروکار دارند را رصد کنند، باشد که از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند …! / منبع:kashannews.net/?p=58821

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب