- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

چه کسی بر فعالیت‌های انتخاباتی زودرس نظارت دارد!

 با نزدیک شدن به ایام انتخابات فعالیت‌های انتخاباتی برخی افراد که تلاش دارند تا در انتخابات خود را در بوته رای مردم قرار دهند آغاز می‌شود.

آغاز فعالیت‌ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا شوراهای اسلامی همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده، حاشیه‌هایی که گاه تا ماه‌ها قبل از موعد انتخابات و آغاز رسمی فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود.

دیدار با خانواده‌های شهدا، شعرای مشهور، ورزشکاران قهرمان، بزرگان علمی و دینی و … از جمله کارهایی است که معمولا چنین افرادی که قصد حضور در انتخابات را دارند در راس برنامه‌های خود قرار می‌دهند تا بتوانند از قِبل این افراد بر آرای خود بیافزایند.

ایجاد اشتغال، کمک به صنایع، اعطای وام، آسفالت معابر، ایجاد صنایع، کمک‌های مالی، کمک به عمران و آبادانی روستاها، ارتقای مناطق شهری و روستایی و… از جمله قول‌هایی است که این افراد برای رای‌آوری می‌دهند، قول‌هایی که نه تنها از عهده اختیارات آنها خارج، بلکه در حد توان آنها هم نیست.

این روزها تعداد افرادی که تلاش دارند به طرق مختلف خود را به پارلمان ملی و محلی برسانند افزایش یافته و به نظر می‌رسد تعداد کسانی که احساس مسؤولیت می‌کنند افزایش یافته است.

 روستاهای استان زنجان این روزها در حالی میزبان کسانی است که تلاش دارند شانس خود را برای انتخاب از سوی مردم افزایش دهند، که خود را در پوشش‌های مختلف به مردم و رای دهندگان معرفی می‌‌کنند.

اما نکته‌ای که به نظر می‌رسد، در این زمینه مغفول مانده است نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزد‌های احتمالی انتخابات است.

این روزها برخی دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها که سودای کرسی مجلس و شوراها را دارند بدون توجه به ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی فقط و فقط به فکر تبلیغ خود هستند و حلقه مفقوده در این میان نبود نظارت است.فارس