- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در مازندران

علی عباسی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی سه ماهه سال جاری، تصریح کرد: از کل تلفات تصادفات محور درون شهری ۴۰و جاده‌های برون شهری ۸۲ و راه روستایی ۸ مورد گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۲۵، آمل با ۲۳ و بابل با ۱۲ مورد و کمترین در شهرستانهای رامسر، گلوگاه و سواد کوه هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی بوده است.

وی ادامه داد: در زمان وقوع تصادف ۳۸ نفر راننده، ۳۱ نفر موتور سوار، ۳۰ عابرین پیاده، ۲۷ سرنشین و چهار دوچرخه سوار فوت کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در سه ماه امسال، دو هزار و ۷۱۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.