- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

گرانی در انتظار شب یلدا

با توجه به آنکه کمتر از ده روز به شب یلدا باقی مانده، بازار برخی میوه ها نظیر هندوانه و انار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

در هفته های اخیر قیمت انواع میوه و تره بار تغییر محسوسی نداشته و تنها محصولاتی نظیر انار و هندوانه شب یلدا دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

آخرین بررسی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو انار ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار ، نارنگی ۴هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰، سیب ۳ تا ۵ هزار، خیار ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ ، هندوانه ۲ تا ۴ هزار و ازگیل ۴ تا ۶ هزار تومان است.
یکی از فروشندگان میوه می‌گوید: با توجه به آنکه کمتر از ده روز به شب یلدا زمان باقی است ، قیمت برخی میوه ها نظیر انار به سبب کمبود در میدان، دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفت که در روزهای آینده، افزایش مجدد میوه های همچون انار و هندوانه دور از انتظار نیست.
حسن صابری رییس اتحادیه صنف بارفروشان میدان میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی بر بازار میوه و تره بار به سبب کاهش نسبی تقاضا رکود حاکم است.
وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه شب یلدا پیش بینی می شود که میوه های نظیر ازگیل، هندوانه و انار با افزایش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی روبرو شود.

صابری از نوسان قیمت گوجه فرنگی و خیار در بازار خبر داد و گفت: در روزهای آتی با آمدن گوجه از بوشهر و چابهار و خیار از یزد و ورامین قیمت کاهش خواهد یافت.
این مقام مسوول نرخ هر کیلو انار را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، انگور بی دانه قرمز ۶ تا ۸ هزار، پرتقال جنوب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، پرتقال شمال ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، خرمالو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب لبنانی زرد هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و سیب لبنانی قرمز هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی با اشاره به قیمت سایر میوه ها در بازار بیان کرد: اکنون هرکیلو کیوی با نرخ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، موز ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۴۰۰، نارنگی یافا هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم ژاپنی ۲ تا ۴ هزار و هندوانه هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزارتومان در میدان به فروش می رسد.
رییس اتحادیه صنف بارفروشان میدان نرخ هر کیلو خیار را هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، شلغم هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۷۰۰، فلفل دلمه سبز هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰، فلفل دلمه رنگی ۷ تا ۷ هزار و ۵۰۰ و سیب زمینی و پیاز ۹۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان است.
به گفته وی؛ نرخ هر کیلو سبزی خوردن را هزار تا هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو،آش،قورمه) را ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد./باشگاه خبرنگاران