- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

یادداشت مهدی آریامنش دبیر حزب مردم سالاری بابلسر / پی نوشتی کوتاه بر سخنان حجت الاسلام قلی پور امام جمعه محترم بابلسر

پی نوشتی کوتاه بر سخنان حجت الاسلام قلی پور امام جمعه محترم بابلسر

بسمه تعالی

چندیست که شهر بابلسر میزبان فردیست که در کسوت روحانیت و در جایگاه رفیع امامت جمعه میباشد و با گذشت مدتی کوتاه چنین به نظر میرسد که خود تاب مهمانی نداشته و ردای میزبانی مردم شریف این شهر را بر تن نموده است. چرا که یکی از نشانه های مردمی بودن، در کنار مردم و با مردم بودن است که الحق در این مدت اندک چنین برمی آید و پروردگار یکتا را از این اتفاق خیر سپاس داریم.

از بررسی مسائل مربوط به ورزش شهر گرفته تا مسائل اجتماعی و فرهنگی و حتی مشکلات خدمات عمومی شهری در زمان بحران و سرما که در واقع میتوان ایشان را در زمره اولین مسئول در این سطح دانست که به جهت ایجاد مشکلات در ارائه خدمات عمومی، زبان به عذر از مردم شریف میگشاید؛ هرچند از ایشان چنین انتظاری نمی رفت اما باشد که سرمشق و الگویی زیبنده برای کلیه مسئولین شهری و دستگاههای متولی امور باشند و این چنین است که میهمان ردای میزبان برتن می نماید و شهروندان فهیم نیز آن را درک می کنند.

آنچه موجب گردید تا دست بر قلم بریم نظر ایشان درخصوص برگزاری محافل فرهنگی ازجمله اجرای کنسرت در سطح شهر می باشد که جای بسی تامل و نشان از منطق ایشان دارد و شانیت این امر فرهنگی را در اذهان زنده می نماید و با حضور در این برنامه فرهنگی و هنری ، خود را در کنار مردم می بیند و از مسئولین شهری از جمله مدیریت محترم ارشاد و فرماندهی محترم ناجا به جهت برقراری نظم و امنیت این محافل  نیز انتظار حضور دارند که جای بسی تامل و تفکر و تشکر دارد و نشان از درایت این شخصیت دینی در این عرصه می باشد.

اکنون توجه مردم شریف و مسئولین گرانقدر را بر این امر معطوف می دارم که این جامعه نیاز به آموزش و فرهنگ در حیطه مسائل فرهنگی و ادبی و اجتماعی و … دارد و جایگاه آموزشهای فرهنگی مبتنی بر شعائر دینی و ملی باید مشخص و تعریف گردد و باید که از اهالی فن در این راستا با برپایی جلسات متنوع فرهنگی و ادبی از جمله شبهای شعر و …. استفاده و شرایط مهیا گردد چرا که معلمان فرهیخته آموزش را اصطلاحا فرایند یاددهی – یادگیری میدانند و فرایند یادگیری و یادآوری پس از فرایند یاددهی صورت می پذیرد مگر در آزمونهای ارزشیابی و تشخیصی آغازین که خود مقوله ای مفصل میباشد و در این مجال نمی گنجد.

جای آن دارد انجام این نوع کنسرتهای فرهنگی باتوجه به آنکه رغبت و رضایت بسیاری از شهروندان و اندیشمندان شهر را در پی خواهد داشت به مثل یک آزمون ارزشیابی تشخیصی آغازین در ابتدا راه عملکرد فرهنگی قلمداد شود، تا بتوان عیاری بر سنجش سطح فرهنگی جامعه تعیین نمود و پس از آن همانگونه که پیشتر عنوان گردید سعی و اهتمام در امر آموزش فعالیتهای فرهنگی،بصورت فعالتر حرکت نمود.

لذا جای آن دارد از شهروندان گرامی و مسئولان محترم که با حضورشان در این امر فرهنگی سمت استادی خویش را بجای می آورند، خواستاریم سهمی در ارتقاء کیفیت و کمیت سطح  برنامه های فرهنگی شهر خویش داشته باشند. چرا که شهرما به این ارتقاء فرهنگی و اجتماعی بسیار نیازمند است تا خود را در جایگاه بهتری نسبت به دیگر شهرهای استان ببیند.

و پیام آخر:

تو ای شهروند شهر من، بدان فرهنگ یک شهر مجموعه ای متشکل از رفتارها و برخوردهای افراد آن شهر است.

به امید شهری پویا به همراه شهروندانی پوینده

 

و با آرزوی توفیق برای خدمتگزاران راستین نظام مقدس اسلامی

و من الله التوفیق

 

حزب مردم سالاری شهرستان بابلسر