- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

۵۱ همایش رهروان زینبی در مازندران برگزار می شود

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در ۵۱ بقعه متبرکه استان فردا ۱۲ محرم خبر داد و اظهار کرد: این ویژه برنامه با حضور بانوان در بقاع متبرکه اجرا می شود و قرار است در این تجمع نقش حضرت زینب(س) و دیگر بانوان موثر در قیام حسینی توسط خطبا و سخنرانان تبیین شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  مازندران با اشاره به اجرای سوگواره های «لبیک یا حسین»،«شمیم حسینی» ، «شیرخوارگان حسینی»  و «احلی من العسل» در دهه اول محرم، افزود: اهتمام به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا از اولویت های ما بوده است لذا تاکید شده هیئات مذهبی در فضای باز اقامه نماز داشته باشند و با روحانیون نیز هماهنگی هایی صورت گرفته که همراه هئیات مذهبی باشند و نماز جماعت را اقامه کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه ۵۱ همایش رهروان زینبی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: «همایش استانی رهروان زینبی در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.»

وی افزود: این همایش عصر روز پنج شنبه ۲۱ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور با حضور مادران شهدای مدافع حرم و بانوان ولایی استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه همایش رهروان زینبی در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود، ادامه داد: همایش چند هزار نفری رهروان زینبی (س) ویژه بانوان در دوازدهم محرم همراه با امضای طومار میثاق با حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: همایش رهروان زینبی استان مازندران یکی از بزرگترین همایش‌های رهروان زینبی در کشور به‌شمار می‌رود که به‌صورت زنده از شبکه‌های سراسری و استانی پخش می‌شود.