- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

۶۲ میلیون نفر شب مسافر امسال در مازندران اقامت کردند

سیف الله فرزانه، با اشاره به افتتاح سه هتل و شش هتل آپارتمان در سال ۹۷ و شش ماهه نخست ۹۸ گفت: در مدت مشابه پنج هزار و ۸۵۲ مجوز برای تأسیسات گردشگری صادر شده و برای دو هزار و ۱۶۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی همچینین از اقامت ۵۸ میلیون و ۲۴۸ هزار ۱۱۹ نفرشب در سال قبل و ۶۲ میلیون ۲۵۵ هزار ۹۴۷ نفر شب در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ دراستان مازندران، خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ورود ۴۳۰ هزار ۹۹۵ گردشگر خارجی در سال ۹۷ به استان گفت: در این مدت ۸۶ هزار ۱۹۹ نفر گردشگر خارجی در استان اقامت داشتند و این میزان در سه ماهه نخست سال ۹۸ به ۱۵ هزار ۴۳۳ نفر شب رسیده است.

وی افزود: در سال ۹۷ و شش ماهه نخست سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در دوره های آموزشی گردشگری شرکت کردند.

فرزانه از صدور ۱۳۵ موافقت اصولی در سال ۹۷ با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۸ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال و همچینین صدور ۶۰ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی افزود: ۱۷۲ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۴۵ هزار میلیارد ریال در حال ساخت می باشد که با تکمیل این پروژه ها برای ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر، شغل پیش بینی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از شناسایی یک سرمایه گذار خارجی و معرفی به مرکز خدمات سرمایه گذاری درسال ۹۷ خبرداد و افزود: ۲۹ فرصت سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذارخارجی به این مرکز معرفی شده است.

وی همچنین از پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۶۹ طرح در سال ۹۷ و شش ماهه نخست سال جاری خبرداد.مهر