12:08:04 - چهارشنبه 10 مه 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دکتر سروش، تاریخ دان و جامعه شناس در جمع حاضرین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آمل/باید جلوی نخبه کشی را گرفت ، آن کس که دیکته نمی نویسد غلط ندارد…..
باید جلوی نخبه کشی را گرفت آن کس که دیکته نمی نویسد غلط ندارد….. دکتر سروش، تاریخ دان و جامعه شناس شهیر مازندرانی، دیروز با حضور در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آمل، با اشاره به نخبه کشی سیاسی، آن را نه تنها یه پدیده فیزیکی، بلکه یک پدیده معنوی نیز دانست. ایشان به بیان […]

باید جلوی نخبه کشی را گرفت
آن کس که دیکته نمی نویسد غلط ندارد…..

دکتر سروش، تاریخ دان و جامعه شناس شهیر مازندرانی، دیروز با حضور در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آمل، با اشاره به نخبه کشی سیاسی، آن را نه تنها یه پدیده فیزیکی، بلکه یک پدیده معنوی نیز دانست. ایشان به بیان اینکه کشور ما در هشت ساله ای که به قول آقایان از دستاوردهای هسته ای مان دفاع می کردند و قطعنامه ها کاغذ پاره می خواندند، ما را به زیر تیغ ذبل فصل هفتم شورای امنیت فرستادند، آقایانی هم بودند که برایشان کف و دست و سوت می زدند، از ته مانده غذای آن شخص می خوردند و آن را متبرک می دانستند، حال چرا سکوت کرده اند ؟ معلوم نیست، هشت سال را با بلند پروازی های یک نفر تا مرز جنگ پیش رفتیم، کشتی های نفتی مان را بیمه نمی کردند و آنها غریبانه در آبهای خلیج فارس نه با پرچم کشور خودمان بلکه با پرچم کشورهایی دیگر که درصد حق پرچم می گرفتند ، پرسه می زندند تا دلالان نفتی برایمان مشتری پیدا کنند و پول آن را چگونه پرداخت می کردند ؟ اجناس بنجل و دست چندم می دادند. مردم چه گناهی کرده اند که باید تاوان بلند پروازی های شخصی را در کشور بپردازند ؟
ایشان با اشاره به حادثه تاریخی حذف میرزا ابوالقاسم خان که مخالف جنگ با روس ها بود و شروع جنگ که منتج به قراردادهای ننگینی شد، پدیده نخبه کشی را در حال حاضر، پدیده ای بسیار جدی قلمداد کردند و گفتند امروز نیز صدای نخبه کشی به گوش می رسد؛ که ضرر آن به کل کشور خواهد رسید. روزگاری کشور با فروش دلار و چاپ اسکناس اداره میشد، حال که برجام آمده، نفتمان به روال طبیعی برگشته، بیمه گذاری ها ما را بیمه می کنند، حق پرچم نمی دهیم، در عوض فروش نفت “پول میگیریم”، اینها معجزه نیست؟ اینها عملکرد نیست ؟

ما اصلاً فکر نمی کردیم برجام پیروز شود. یک دانشمند سیاسی به نام آقای دکتر ظریف، جلوی شش قدرت جهانی ایستاد و مذاکره کرد. از ذیل بند هفتم بیرون آمدیم، حق غنی سازی اورانیوم را برای ما به رسمیت شناختند، آقایان قالیباف و رئیسی، شما و همه ما باید به احترام دکتر ظریف از جای برخیزیم، کلاه از سر برداریم.
ایشان با اشاره به اینکه ، اگر رئیس جمهور هم دیکته بنویسد، البته که اشتباه خواهد داشت و این عین بی انصافی است اگر فقط به اشتباهاتش اشاره کنیم، افزود: آنانی که دیکته نمی نویسند، غلط ندارند.
وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در بخش های مختلف، از جمله در بخش بهداشت و سلامت و طرح مهم سلامت و همچنین سایر بخش ها از جمله برق دار شدن تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار، این دستاوردها را انقلابی بزرگ در کشور عنوان کردند. همچنین مهار تورم افسار گسیخته ای که حاصل آن همه ندانم کاری بود، در این دولت اتفاق افتاد.
ایشان در پایان سخنان شان با اشاره به انتخابات اخیر فرانسه، اذعان داشتند ” چهان پیام فرانسه را شنید، فرانسوی ها صدای پای فاشیسم را شنیدند و پای صندوق های رای آمدند، به آن نه بزرگی گفتند، دنیا منتظر پیام ماست، باید جلوی نخبه کشی را گرفت، از کشوری که امثال، روحانی، ظریف، خاتمی، هاشمی و … را ندارد باید ترسید. در این چند روز باقیمانده وظیفه ما روشنگری است. باید آگاهی بدهیم، تا مردم آگاهانه تصمیم بگیرند، نه از روی وعده های دروغین…”

در ابتدای مراسم نیز آقای دکتر رستم زاده جامعه شناس و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران استان مازندران ، در سخنان خود با حساس خواندن این دوره انتخابات، لزوم آگاهی بخشی در تمام سطوح جامعه را امری ضروری دانستند و گفتند: ” هر کدام از ما باید نقش رسانه را داشته باشیم.”

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب