19:01:30 - دوشنبه 11 سپتامبر 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«داستر» و «سراتو» جایگزین های احتمالی پراید!؟
ما هم موافقیم اما …«داستر» و «سراتو» جایگزین های احتمالی پراید!؟پرشین خودرو: چند سالی می شود که هر اتفاقی در کشور می افتد برای رفع آن یکی از راه حل های دوستان، حذف پراید از چرخه تولید است. آلودگی هوا، تصادفات شب عید و سفرهای تابستانی، گران شدن خانه، نایاب شدن گوجه در بازار، گرمی […]

ما هم موافقیم اما …«داستر» و «سراتو» جایگزین های احتمالی پراید!؟پرشین خودرو: چند سالی می شود که هر اتفاقی در کشور می افتد برای رفع آن یکی از راه حل های دوستان، حذف پراید از چرخه تولید است.
آلودگی هوا، تصادفات شب عید و سفرهای تابستانی، گران شدن خانه، نایاب شدن گوجه در بازار، گرمی هوا و نباریدن باران و هزاران اتفاق ریز و درشت دیگر تنها یک دلیل دارند و آن هم “پراید” است.
آری ما هم برای خوشایند دوستان که نه؛ اما برای اینکه دیگر از این بحث پراید و حذف نامش از تاریخ خودرویی ایران خسته شده ایم از خروج این خودرو از چرخه تولید حمایت می کنیم.
ما هم موافقیم که این خودروی ۲۰ سال و اندی ساله صنعت خودروسازی کشور سال هاست که باید همانند پیکان به تاریخ بپیوندد و تازه دیر هم شده اما یک سوال؛ جایگزین پراید کدام خودرو است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که باید برای این خودرو که متاسفانه ارزانترین خودروی حال و حاضر بازار ایران و به گفته برخی جهان است را باید به بهانه تولید کدام خودروی ارزان از صحنه خارج کرد؟
البته جایگزین های زیادی وجود دارد از جمله تیبا، تیبا۲، و شاید چند خودروی با ک ی ف ی ت چینی! حتی اگر این پیش بینی درست باشد تنها کافی است به قیمت همین چند جایگزین احتمالی نگاه کنید.

قیمت تیبا ۲۴۹,۶۸۰,۰۰۰ ریال، قیمت تیبا۲ مبلغ ۲۷۴,۵۸۰,۰۰۰ ریال، قیمت ساینا ۲۷۸,۸۸۰,۰۰۰ ریال و قیمت ارزان ترین خودروی چینی حدود ۴۰ میلیون تومان و البته تندر۹۰ هم ۳۹ میلیون تومان.
همانطور که می بینید تفاوت قیمت این خودروها با پراید بیش از ۴ میلیون حداقل و بیش از ۱۶ میلیون تومان است که این یعنی یک خانواده کم درآمد که تمام آرزویش داشتن همین پراید بد، بی کیفیت، بدردنخور و مسوول تمام مشکلات کشور است و حالا باید بدون معرفی جایگزین هم قیمت، برای رسیدن به آرزوی خودرو دار شدن باز هم منتظر بماند تا شاید کسری پولش را از جایی بر طرف کند.
چرا کسی پیدا نمی شود برای مردم به روشنی مشکل خروج یک خودرو از چرخه تولید را بیان کند؟ مگر یادمان رفته وقتی پیکان از چرخه تولید خارج شد، هیچ جایگزینی برای آن نداشتیم البته همچنان نیز پیکان در داخل جایگزینی ندارد و حتی دولت نهم می خواست تولید این خودروی از رده خارج را از سر بگیرد.
حال دوباره دور باطل برای پراید آغاز شده است. برای تبلیغ یا هر چیز دیگری بد بودن پراید شده است نقل مجالس کارشناسی و غیر کارشناسی اما جایگزین که می خواهیم همه سکوت را ترجیح می دهند. چرا؟ نمی دانیم.

تعداد پراید سواران کشور که حتی اگر بخواهند خودروی خود را نو کنند باز هم باید پراید را جایگزین پراید نمایند، کم نیست و حتی می توان با دست و چشم غیر مسلح آنها را شمرد اما دوستان گویا نمی بینند.
امروز نه تنها پراید که چند خودروی پیرمرد دیگر مانند ۴۰۵، پرشیا، سمند، ۲۰۶ نیز نیاز به بازنگری و جایگزین دارند اما برای آنها هم فکری نکرده ایم.
دوستان گویی نمی دانند که وقتی از خودروی جایگزین صحبت می کنیم یعنی در همان رنج قیمت خودروی خارج شده باشد وگرنه که رنو داستر و بنز ای ۲۰۰ هم می توانند جایگزین باشند البته برای شما و نه مردم.
لطفا وقتی می خواهید تصمیمی برای قشر متوسط به پایین بگیرید کمی از حال و هوای زندگی خود و درآمدهای متعارف! خود دور شده و به حداقل دریافتی قانونی توجه کنید.
راستی می دانید حداقل حقوق دریافتی یک ایرانی چقدر است؟
شاید باید متذکر شوم که با این حداقل دریافتی که نه؛ با ۳ برابر آن یعنی چیزی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز تنها خودروی قابل خرید آن هم با هزار قرض و وام و سود تسهیلات بالا، پراید است و نه بنز و رنو!
کمی واقع گرایی به همه ما کمک می کند که این عادت اول عمل و سپس فکر را تغییر دهیم یعنی ابتدا برای حل مشکلات احتمالی فکر کرده و بعد دست به تغییر بزنیم.
لطفا کمی تامل بفرمایید. بد نیست!/پرشین خودرو

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب