- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

چرا واژه شجره ملعونه برای حاکمان سعودی انتخاب شد؟

عبارت به‌کاررفته «شجره ملعونه» در پیام رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) درباره رژیم جلاد سعودی و به‌خصوص خاندان منحوس آل سعود که سلطه غاصبانه بر سرزمین مقدس وحی دارد، یک واژه قرآنی است. خداوند در سوره مبارکه ابراهیم برای نشان ایمان، حق و جریان های اصیل الهی و حقیقت‌طلب تعبیر «کلمه طیبه» را اشاره فرموده است. خداوند «کلمه طیبه» را به «شجره طیبه» تشبیه فرموده است. خداوند در مقابل چنین کلمه طیبه ای، کلمه خبیثه را آورده است که مراد جریان های باطل، شرک، کفر، ظلم و فساد است. خداوند «کلمه خبیثه» را به «شجره خبیثه» تشبیه کرده است.

خداوند برای تقابل جبهه حق و باطل این تعابیر را بکار برده است که همیشه در برابر حق، باطل هایی سر برمی‌آورند و از نجات بشریت توسط حق جلوگیری می کنند. آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم می فرماید: «أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ». این آیه اشاره می فرماید: آیا ندیدی خداوند چگونه کلمه پاک و طیبه را به درخت پاک و پاکیزه ای تشبیه می کند که ریشه آن ثابت و شاخه های آن در آسمان گسترش یافته است.

خداوند در آیه ۲۵ این سوره راجع به این شجره طیبه تعابیر زیبایی را مطرح می کند: «تُؤْتی‏ أُکُلَها کُلَّ حینٍ بِإِذْنِ رَبِّها وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ» این درخت طیبه میوه های خود را در هر موقعیت زمانی به اذن پروردگارش عرضه می کند و خداوند برای مردم این مثل ها را می زند تا آن ها متذکر شوند و پند گیرند. آیه ۲۶ این سوره نیز راجع به جریان های باطل، شرک و کفر که مقابل جریان حق قرار می گیرد، می فرماید: «وَ مَثَلُ کَلِمَةٍ خَبیثَةٍ کَشَجَرَةٍ خَبیثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرارٍ». کلمه خبیثه در برابر این جبهه حق است. خداوند این کلمه خبیثه را به شجره خبیثه ای تشبیه کرده که فاقد ریشه است و با یک حرکت از زمین کنده خواهد شد و ثبات و قراری نخواهد داشت.

با این توصیف قرآنی می توان تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) را درباره آل سعود و رژیم ددمنشی که بر سرزمین وحی سلطه دارد، این گونه تفسیر کرد که نظام ولائی برخاسته از انقلاب مقدس ما همان کلمه طیبه است؛ چراکه منادی ایمان، حق، آزادگی و حاکمیت مستضعفان و مظلومان و مقابله با ظلم و فساد است. این کلمه طیبه همچون شجره طیبه ای است که ریشه های محکم و استوار در داخل قلب های ملل محروم، آزاده، مظلوم و مؤمن دارد. طوفان ها و تندبادهای حوادث و دشمنی های نظام سلطه و استکبار نمی تواند این شجره را از جا بکند؛ کما اینکه این شجره انقلاب در سی‌وهفت سال گذشته کاملاً نشان داده که ریشه های محکم و استواری دارد. این شجره توانسته شاخه های خود را در سراسر جهان گسترش دهد.

به‌عنوان نمونه حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن و هر حرکت مردمی و ضد ظلم و طاغوتی در جهان حتی در بین غیرمسلمانان به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است. این حرکت ها ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی است؛ اما در برابر این شجره طیبه، شجره خبیثه وجود دارد. آل سعود به‌عنوان تشبیه شجره خبیثه یک جریان فاسد، ظالم، جانی و سفاک است که از صدر پیدایش خود با جنایت، ریختن خون ها و هتک حرمت ها نسبت به حرمین شریفین الهی و نبوی شکل گرفته است. این شجره خبیثه به‌رغم ظاهر دروغین موحدانه با تکفیر فرقه های دیگر مسلمان در کفر، شرک، فساد و بطلان کامل به سر می برد.

کما اینکه حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه در پیام خود به خاطر جنایت هولناک و تکان دهنده سال ۱۳۶۶ و هتک حرمت حرم الهی با کشتار زائران مظلوم حرم امن الهی به‌صراحت این شجره خبیثه را مشرک تلقی می کند. مشرکانی که در پوشش دروغین توحید بر مقدس ترین مکان عالم سلطه غاصبانه ای پیداکرده‌اند. این شجره خبیثه، انقلاب اسلامی را در برابر موجودیت غاصب خود به‌عنوان یک برکننده محسوب می کند که می تواند این حاکمیت بی‌ریشه را برکند؛ چراکه این رژیم قرار و ثباتی ندارد و تابه‌حال صرفاً به مدد پشتوانه کفر جهانی و پول های مفت فراوانی که از ثروت این سرزمین اسلامی عاید آن می شود، توانسته باقی بماند.

این شجره خبیثه از هر ابزاری برای مقابله با شجره طیبه که همان کلمه طیبه انقلاب اسلامی است، استفاده می کند؛ اما این اقدام یک حرکت مذبوحانه محسوب می شود که نتیجه آن کنده شدن همین اندک ریشه های سستی است که فعلاً به خاطر پول و حمایت های استکبار باقی مانده است. بااین‌حال ان‌شاءالله تعالی به‌زودی ریشه این شجره خبیثه کنده خواهد شد.

*محمد حسین رجبی دوانی