15:20:33 - پنج‌شنبه 23 فوریه 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی تمدن نوین اسلامی در مسجد جمکران اظهارداشت:در حوزه تمدن سازی در ساحت غرب بازی نکنیم
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در نشست علمی تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: دانستن مفاهیم مربوط به فرهنگ غرب در عین حال فرصتی برای مطالعه کردن و به روز ساختن اندیشه های بنیانی و اساسی مکتب اصیل اسلام و به ویژه مکتب روح بخش تشیع که در قرآن و عترت جلوه کرده است […]

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در نشست علمی تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: دانستن مفاهیم مربوط به فرهنگ غرب در عین حال فرصتی برای مطالعه کردن و به روز ساختن اندیشه های بنیانی و اساسی مکتب اصیل اسلام و به ویژه مکتب روح بخش تشیع که در قرآن و عترت جلوه کرده است می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی شامگاه چهارشنبه در نشست علمی تمدن نوین اسلامی در مسجد جمکران اظهارداشت: برگزاری چنین نشست ها و توجه به چنین مسائلی دارای دوجنبه بسیار مهم داردکه باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اینگونه بحث ها در فضای مدرن و علمی که از ساحت غرب برای ما آمده است مسائل جذاب و جهاتی را ایجاد کرده که ما به آن سمت گرایش پیدا کنیم، قابل توجه باشد که این عرصه فرصتی است که باید مراقب باشیم در دام و فضای غرب قرار نگیریم.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: غرب این بحث ها را در آمال و آرزوهای خودش نمی دید که امروز از قلوب ما  به یک تمدن نوین بر اساس مبانی فلسفی و جریان فطری  برسد، این نکته بسیار مهمی است که در ساحت غرب بازی نکنیم.

وی گفت: امروز غرب گرایان و روشنفکران در این فضا قراردارند و احیاناً جذابیت هایی که این سخن ها دارد، آنها را به خود جلب کرده است، سخنان به ظاهر علمی ولی عاری از بن مایه قوی که تا حدی مورد ارزش گذاری قرار می گیرد باید هوشیار باشیم که برای ما یک زمینه انحرافی ایجاد نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جوادی آملی افزود: تمدنی که به عنوان آمال و آرزوی متفکران غرب است در واقع هیچ است و فقط ظاهر درستی دارد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: دانستن مفاهیم مربوط به فرهنگ غرب در عین حال فرصتی برای مطالعه کردن و به روز ساختن اندیشه های بنیانی و اساسی مکتب اصیل اسلام و به ویژه مکتب روح بخش تشیع که در قرآن و عترت جلوه کرده است می باشد.

وی تصریح کرد: هر چند تفکر غربی به مباحث زیست محیطی، علمی و تکنولوژی می پردازد، ولی غافل از آن است که خدای متعال انسانیت را در یک مدار دیگری آفریده و جهان انسان را در یک فضای دیگری قرار داده است، و آن ساحتی که از سعادت و رستگاری برای انسان سخن می گوید به مراتب فراتر از آن چیزی است که به عنوان تمدن و مدنیت مدرن از آن سخن گفته می شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب