- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

قدم به قدم با انتخابات ۹۶ (۲)، به قلم فرزاد عسگری

بدون شک حضور ابراهیم رئیسی ” تولیت آستان قدس رضوی ” کورسوی امید را در جبهه اصولگرایان برای رسیدن به یک گزینه واحد را زنده نگه داشت و تا حدودی توانست نگرانی اصولگرایان را از تعدد نامزد رفع کند، ودر مقابل این نگرانی را برای طیف مقابل بوجود آورده که شاید تنها کسی در میان اصولگرایان باشد که بتواند خطری جدی برای حسن روحانی در انتخابات محسوب شود.

اما ناگهان شرایط تغییر کرد، طیف منتسب به محمود احمدی نژاد که از سال ها پیش با ایجاد فضا بر علیه دولت اقدامات تیلبغاتی خود را شروع کرده بودند و احمدی نژاد را تنها گزینه خود برای انتخابات می دانستند، با نفی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات، تغییر موضع بسیار جالبی را از خود نشان داد و در سخنرانی هایش در بین هواداران خود در اقصی نقاط کشور از عدم حضور خود و حمایت نکردن از شخصی خاص حتی نزدیکان در انتخابات سخن گفت.

اما با حمایت های آشکار خود از حمید بقایی رییس دفترش و ثبت نام همزمان با وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری عملاً با نقض تمام گفته هایش، هم رقبا را به چالش طلبید و هم دوستان خود را به نوعی کنار زد و جبهه اصولگرایان را در آستانه ی جنگی داخلی قرارداد و خواب خوش آنها را که با ورود رئیسی آغاز شده بود مشوش نمود.

اختلاف بر سر حضور احمدی نژاد در بین اصولگرایان مخالفین بسیار جدی دارد و موافقانی ؛ مخالفانی بسیار سخت که با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، این حضور را نوعی گستاخی عنوان کرده و موافقان نیز که گفته های احمدی نژاد را مبنی عدم حرکت او بر خلاف گفته های رهبری است، را تکرار می کنند.

همانطور که انتظار می رفت، کاندیدای دوره قبل از قبیل مهندس غرضی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و احتمالاً چند گزینه دیگر از جبهه اصولگرایان ثبت نام خواهند کرد تا اوضاع نابسامان این جبهه نابسامان تر شود. باید دید که در روزهای باقیمانده چه اتفاقات دیگری خواهد افتاد، آیا اصولگرایان می توانند دراین آشفته بازار خود به آرامش برسند؟

نویسنده: فرزاد عسگری