- آمارد نیوز - http://amardnews.ir -

مدیرانِ خفته

مدیرانِ خفته

انتخابات ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت به اتمام رسید و دکتر حسن روحانی برای دومین بار بر مسند ریاست جمهوری نشست. نکته قابل تاملی که باید به آن پرداخت این است که، درحالی که انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری دارای حساسیت بسیار زیادی به دلیل شرایط داخلی و بین المللی بود، متاسفانه برخی از مدیران و مسئولین شهرستان در طول زمان تبلیغات سکوت اختیار کرده، عافیت طلبی در پیش گرفتند و هیچ موضعی اتخاذ نکرده بودند.
این نوع محافظه کاری باتوجه به شرایط حساس کشور و دولت تدبیر و امید بسیار عجیب بود.

از علت های سکوت این افراد را می توان در موارد ذیل بیان کرد:
۱- بی تفاوت بودن نسبت به سرنوشت کشور و مردم ۲- عدم درک سیاسی مناسب ۳- عدم نفوذ در بین مردم و ناتوانی در جذب آرای مردمی به نفع جریان اصلاحات و دولت ۴- محافظه کاری منفعت طلبانه ۵- مشغول بودن در مسایل جزئی و محلی و فردی ۶- حمایت جریان تمامیت خواه در لایه های درونی ادارات و ارگان‌ها ۷- عدم تعلق خاطر به دولت فعلی اشاره نمود.

در استان مازندران، متاسفانه برخی از نمایندگان و مسولین که با شعار حامیان دولت بر مناصب سیاسی و اجرایی تکیه زده‌اند، در حساس ترین برهه از تاریخِ دولت (در میانه راه) کناره گرفته و هیچ اقدامی درجهت معرفی و عملکرد بسیار وزین دولت و حمایت از تداوم آن نداشته اند.

با بررسی خاستگاه مدیران فعال در این انتخابات و نماینده شهرستان، می‌توان به عمق نفوذ و مقبولیت ایشان پی برد و به این نتیجه رسید که درک عمیق سیاسی و شناخت و مقبولیت لازم را درخود احساس نموده اند تا با ورود به این عرصه و حمایت و دفاع تمام قد از جناب آقای روحانی، به تداوم شفافیت و صداقت در موضع گیری های سیاسی خود تاکید نمایند و اکنون برای همگان اثبات شده است تا بهتر بشناسند افرادی را که برای یک برگ حکمِ ستادی، از اصلاح طلبی به اصولگرایی پناه می‌برند.

پر واضح است که امروزه وزن و جایگاه سیاسی-اجتماعی شهرستان بابل درحال تحول است. در حقیقت از انتخابات اسفندِ سال ۹۴ دریافتیم، شهروندانی هستیم که می توانیم در عرصه های مهم سیاسی-اجتماعی در سطح کشور پیشگام باشیم.

ما با انتخاب نماینده اصلاح طلبمان که یکی از نمایندگان شاخص مجلس ( بنا به اظهارات آقایان عارف، صادقی، کواکبیان، مطهری، پزشکیان و … ) می باشد، جایگاه شهرستان را در مناسبات سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور تغییر داده ایم و نگاه کشور را نسبت به شهرستان بابل به سمت چشم انداز مثبت و تاثیرگذار متحول نموده ایم.

انتظاری که اکنون از دولت تدبیر و امید می‌رود این است که در دولت دوازدهم، اصلاح طلبان باید سهم چشمگیرتری نسبت به محافظه کاران و منفعت طلبان داشته باشند و در مدیریت استان و شهرستان این مهم لحاظ گردد.

باید بهوش باشیم تا افراد مبهم، منفعت طلب و غیر شفاف که در همه ستادها دیده می شوند و حتی جرات اعلام نظر نداشته اند دیگر انتخاب و انتصاب نشوند.
نمایندگی مجلس یک کار سیاسی است. چطور ممکن است نماینده مجلسی نسبت به مهم ترین اتفاق سیاسی کشور بی تفاوت باشد و تنها دغدغه انتخابات شوراهای شهر و حتی روستاهای چندخانواری را بر این مهم ترجیح دهد؟

با بررسی صورت گرفته از فعالیت های نمایندگان استان، می توان به این نتیجه رسید که نماینده واقعی حامی دولت و جریان اصلاحات در استان ما به مرز ۵ نفر هم نمی رسند که خوشبختانه سهم فعالترین و تاثیرگزارترین آن را به استناد به اعتراف همه فعالین استان، جناب آقای دکتر نجفی برعهده داشته است.

در انتها از زحمات و نقش آفرینی همه ارکان ستادی در شهرستان بابل و بویژه ریاست محترم ستاد دکتر فاطمی تشکر می‌نمایم.

جابرفضلی
دبیر حزب مردم‌سالاری شهرستان بابل