18:01:50 - دوشنبه 13 آوریل 2015
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزايش ۱۰ برابري آب رودخانه هراز
بارندگي هاي اخير حجم ورودي آب رودخانه هراز را ۱۰ برابر افزايش داد . بخشدار امامزاده عبدالله آمل گفت : بارندگي هاي دو روز گذشته موجب شد حجم آب رودخانه هراز از ۱۰ متر مکعب بر ثانيه به ۱۱۰ متر مکعب رسيد به طوري که ميانگين روزانه آب در ۳۰ تا ۳۵ سال گذشته بي […]

بارندگي هاي اخير حجم ورودي آب رودخانه هراز را ۱۰ برابر افزايش داد .
بخشدار امامزاده عبدالله آمل گفت : بارندگي هاي دو روز گذشته موجب شد حجم آب رودخانه هراز از ۱۰ متر مکعب بر ثانيه به ۱۱۰ متر مکعب رسيد به طوري که ميانگين روزانه آب در ۳۰ تا ۳۵ سال گذشته بي سابقه بود .
يحيي عسگري پور افزود : در پي آن تاکنون سطح وسيعي از زمينهاي کشاورزي روستاهاي مهدي آباد و رزکه در محور هراز و تأسيسات زير بنايي از جمله سد در حال ساخت هراز ، آب بندانها ، مزارع پرورش ماهي و مسيرهاي ارتباطي چند واحد توليدي و صنعتي در مسير رودخانه دچار آبگرفتگي شده است .
او گفت : بخشي از شهرک صنعتي چهل شهيد آمل هم در پي بارندگي دو روز اخير دچار آبگرفتگي شد .
حسيني مدير امور توزيع آب شهرستانهاي آمل و محمود آباد علت اصلي افزايش آب رودخانه را ساخت و سازهاي غير مجاز در حريم رودخانه هراز اعلام کرد و افزود : چندين دستگاه کمک رسان براي پيشگيري و کنترل حجم ورودي آب به داخل شهر آمل در منطقه سد انحرافي هزار سنگر مستقر شد .
رودخانه هراز از سرشاخه هاي قله دماوند پس از عبور مسير ۱۷۰ کيلو متري از آمل به درياي مازندران مي ريزد که براي مهارکردن سالانه بيش از ۴ ميليارد متر مکعب حجم ورودي آب اين رودخانه سد مخزني هراز در ۲۴ کيلو متري آمل با ۲۰ درصد پيشرفت در حال ساخت است .

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب