17:30:34 - سه‌شنبه 11 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران برای پنجمین بار به کارشناس آژانس ویزا نداد
خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شده است که ایران برای پنجمین بار از صدور ویزا برای یکی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری کرده است…. خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شده است که یکی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که گفته می‌شود تابعیت آمریکایی دارد، […]

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شده است که ایران برای پنجمین بار از صدور ویزا برای یکی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری کرده است….

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شده است که یکی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که گفته می‌شود تابعیت آمریکایی دارد، برای پنجمین بار از ورود به ایران منع شده است.

به گزارش فارس، در حالی که به گفته ایران و بر اساس قوانین بین‌المللی تهران می‌تواند در مورد صدور ویزا برای کارشناسان تصمیم‌گیری کند، خبرگزاری رویترز مدعی شده است که این اقدام ممکن است این احساس را در غرب به وجود آورد که ایران همچنان نسبت به پاسخ کامل به ادعاها در مورد ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای خود، بی‌میل است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در تازه‌ترین گزارش فصلی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به این مسئله اشاره کرده و نوشته بود ایران تاکنون چهار بار از اعطای ویزا به این فرد خاص خودداری کرده است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به این اقدام آقای آمانو واکنش نشان داده و آن را «بدسلیقگی» خواند. وی با بیان اینکه گزارش تصریح کرده است که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد، گفت: «وقتی وارد جزئیات گزارش می‌شویم، ممکن است بد سلیقگی‌هایی، مثلا پرداختن به برخی جزئیات، صورت گیرد. مثلا من بارها گفته‌ام که در شأن مدیر کل سازمان نیست که وارد برخی جزئیات شود. مثلا بحث ویزا و اینکه نوشته‌اند که “چهار بار با فردی ویزا نداده‌اند”.»

وی افزود: «خوب اگر این فرد هر چند بار دیگر هم به ما معرفی شود، ما به او ویزا نخواهیم داد، چرا که اولا او بازرس نیست، بلکه کارشناس است. حتی فردی که می‌خواهد بازرس باشد، باید ابتدا برای این کار نامزد (designate) شود و سپس مورد پذیرش کشور میزبان قرار گیرد، دقیقا فرآیندی مانند معرفی سفیر به کشورها. به ما لیستی مثلا ۲۰۰ نفره از نامزدها داده شده و ما به عنوان نمونه ۱۰۰ نفر آن‌ها را تائید می‌کنیم. ما تاکنون هیچ یک از افرادی را که پیش‌تر نامزد و سپس به عنوان بازرس تائید شده‌اند، رد نکرده‌ایم. ضمنا ویزا جزو حقوق حاکمیتی هر کشوری است و اگر کشوری بخواهد، می‌تواند به فردی ویزا ندهد. ضمنا او تابعیتی خاص دارد و سوابق وی نیز روشن است.»

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب