7:53:16 - یکشنبه 25 ژانویه 2015
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت عزمي براي حذف پردرآمدها و صرفه‌جويي ۵۴۰۰ ميليارد توماني ندارد OnlineNewsImage.jpg
کيهان/ دولت مايل به شناسايي طبقات پردرآمد و حذف يارانه آنها نيست. در حالي که گفته مي‌شود حذف ۱۰ ميليون نفر، موجب ذخيره رقمي بالغ بر ۵۴۰۰ ميليارد تومان در سال مي‌شود، عزت‌الله يوسفيان نماينده مردم آمل مي‌گويد دولت مايل به شناسايي افراد پردرآمد نيست.   عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات درباره سرنوشت […]

کيهان/ دولت مايل به شناسايي طبقات پردرآمد و حذف يارانه آنها نيست.
در حالي که گفته مي‌شود حذف ۱۰ ميليون نفر، موجب ذخيره رقمي بالغ بر ۵۴۰۰ ميليارد تومان در سال مي‌شود، عزت‌الله يوسفيان نماينده مردم آمل مي‌گويد دولت مايل به شناسايي افراد پردرآمد نيست.


 

OnlineNewsImage.jpg

عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات درباره سرنوشت يارانه نقدي به روزنامه آرمان گفته است: درآمد جديدي در بخش هدفمندي ايجاد نشده است تا دولت بخواهد تصميمي بر افزايش يارانه بگيرد. درآمدهاي جديد هم فقط با امکان افزايش حامل‌هاي انرژي وجود دارد و بعيد مي‌دانم دولت شرايط کشور را براي افزايش مجدد قيمت بنزين و غيره داشته باشد… در فوب خليج‌فارس نفت بشکه‌اي ۱۰۰ دلار بود ولي در حال حاضر نزديک ۵۰ دلار است. لذا دولت که نمي‌تواند گران‌تر از فوب خليج‌فارس بنزين را به مردم بفروشد. در نتيجه نه درآمد جديدي حاصل مي‌شود و نه افزايشي صورت مي‌گيرد. دولت بايد عده‌اي از افراد را که يارانه دريافت مي‌کردند و بي نياز بودند، حذف مي‌کرد و به نسبت حذف افراد غيرنيازمند، براي دولت درآمد ايجاد مي‌شد که مي‌توانست پول را بين افراد نيازمند توزيع کند.
وي مي‌افزايد: دولت بين خانوارهاي نيازمند و غيرنيازمند فرقي قرار نداده است که افزايش جديدي ايجاد شود تنها راه اين است که دولت خانوارهاي پردرآمد را شناسايي کند. افرادي که ميليون‌ها تومان در ماه درآمد دارند مسلما به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان يارانه نيازي ندارند. اما با شناسايي اين افراد و حذف يارانه آنان، به تناسب مي‌توان به يارانه خانوارهاي نيازمند اضافه شود که عدد چشمگيري است. اما متاسفانه تا الان دولت اين کار را انجام نداده است. حالا دليل قوي دارد يا نمي‌تواند افراد غيرنيازمند را شناسايي کند يا نخواسته است؟ به هر حال اين اتفاق نيفتاده است. الان تنها راهي که دولت بخواهد مبلغ يارانه‌ها را افزايش دهد، حذف اقشار پردرآمد جامعه است. دولت اگر سرانگشتي و به صورت صنفي وارد شود، مي‌تواند خيلي از افراد غيرنيازمند را حذف کند. هنوز عزم در اين مورد جزم نيست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب