16:43:30 - دوشنبه 26 اکتبر 2015
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سالمندان از مصرف اين سبزيجات غافل نشوند
در سالمندان، شکستگى استخوان لگن، مى‌تواند باعث مرگ شود. ٢٠ درصد از سالمندانى که با شکستگى استخوان لگن مواجه مى‌شوند، در عرض يک سال فوت مى‌کنند. ٣٣ درصد باقى، از نظر جسمانى بهبود مى‌يابند، اما ديگر قادر نيستند به تنهايى زندگى کنند و به کمک نياز دارند. تحقيق جالبى در آسيا صورت گرفته است، که […]

در سالمندان، شکستگى استخوان لگن، مى‌تواند باعث مرگ شود. ٢٠ درصد از سالمندانى که با شکستگى استخوان لگن مواجه مى‌شوند، در عرض يک سال فوت مى‌کنند. ٣٣ درصد باقى، از نظر جسمانى بهبود مى‌يابند، اما ديگر قادر نيستند به تنهايى زندگى کنند و به کمک نياز دارند.

تحقيق جالبى در آسيا صورت گرفته است، که نشان مى‌دهد، مردانى که بيشتر از سبزيجات حاوى کاروتينوئيد استفاده مى‌کنند، کمتر دچار شکستگى استخوان لگن مى‌شوند. کاروتينوئيد نوعى رنگ‌دانه است که باعث نارنجى شدن هويج و سبز شدن برگ کلم مى‌شود.

 

اين ماده به ويژه نوع بتاکاروتن آن که در گياهان رنگى بيشتر يافت مى‌شود، عملکردى آنتى‌اکسيدانى در بدن دارد که از اکسيد شدن سلول‌هاى استخوانى در بدن جلوگيرى مى‌کند.

در اين تحقيق حدود ٦٣،٢٥٧ زن و مرد چينى که بين ٤٥ تا ٧٤ سال سن داشتند، مورد آزمايش قرار گرفتند. نتايج آزمايشات نشان داد که اثر مثبت کاروتينوئيد بر روى مردان لاغر بيشتر از مردان چاق بود. همچنين بر اساس اطلاعات به دست آمده، مصرف سبزيجات حاوى کاروتينوئيد در زنان، هيچ کمکى به جلوگيرى از شکستگى استخوان نمى‌کند

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب