21:45:22 - یکشنبه 30 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضربه به سر و گردن اینگونه سکته مغزی ایجاد می‌کند
ضربه شدید به ناحیه سر و گردن به همراه درد، ضعف در اندامها، اختلال در دید در فرد می‌تواند سبب سکته مغزی شود…. ضربه شدید به ناحیه سر و گردن به همراه درد، ضعف در اندامها، اختلال در دید در فرد می‌تواند سبب سکته مغزی شود. محمدرضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با […]

ضربه به سر و گردن اینگونه سکته مغزی ایجاد می‌کند ضربه شدید به ناحیه سر و گردن به همراه درد، ضعف در اندامها، اختلال در دید در فرد می‌تواند سبب سکته مغزی شود….

ضربه شدید به ناحیه سر و گردن به همراه درد، ضعف در اندامها، اختلال در دید در فرد می‌تواند سبب سکته مغزی شود.

ضربه به سر و گردن اینگونه سکته مغزی ایجاد می‌کند

محمدرضا معتمد، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: ضربه به ناحیه سر و گردن به خصوص بین افراد جوان یکی از علت‌های سکته مغزی به شمار می‌رود. ضربه در ناحیه گردن و حتی فشار  به این ناحیه می‌تواند این بیماری را در فرد به وجود بیاورد.

وی افزود: ضربه به ناحیه گردن ضایعه‌ای را در این ناحیه ایجاد می کند ضایعه در ناحیه گردن به جداره رگ‌ها آسیب می‌زند این آسیب‌دیدگی لخته شدن خون را به همراه دارد و حرکت لخته خون به سمت مغز و انتشار در آن سبب سکته مغزی می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: هر ضربه‌ای به ناحیه سر و گردن موجب سکته مغزی نمی‌شود این مسئله در مواردیکه ضربه به این نواحی شدت زیادی داشته باشد همچنین درد این نواحی به همراه ضعف اندام‌ها، اختلال در دید یا تاری دید در فرد دیده شود احتمال سکته مغزی در آن افراد وجود دارد.

معتمد تصریح کرد: در صورتیکه ضربه نواحی سر و گردن شدت زیادی نداشته باشد در اکثر موارد مسئله حادی نیست و احتمال بروز سکته مغزی در این موارد وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب