17:31:13 - سه‌شنبه 11 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مکان یابی پروژه های همدان مشکل جدی دارد
همدان- خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مکان یابی پروژه های همدان مشکل جدی وجود دارد…. به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی شامگاه سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه سفرهای کمیسیون عمران مجلس به استان ها بیشتر جنبه نظارتی دارد، اظهار داشت: […]

همدان- خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مکان یابی پروژه های همدان مشکل جدی وجود دارد….

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی شامگاه سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه سفرهای کمیسیون عمران مجلس به استان ها بیشتر جنبه نظارتی دارد، اظهار داشت: سفر کمیسیون عمران مجلس در راستای بازدید از روند اجرای مصوبات است و شاید اصلی ترین مشکل همین جاست چراکه برای اکثر موضوعات تصمیم گیری شده و مصوبه وجود دارد اما خیلی از مصوبات اجرایی نمی شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این موضوع دنبال می شود که مصوبات پیگیری و اجرایی شود، عوان کرد: در بخش دوم قوانینی که نیاز به حذف و اضافه دارند را پیگیری می کنیم و در بخش سوم قوانین مورد نیاز جدید پیگیری می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکسری از موضوعات درخصوص بحث شعار سال باید در گزارش، مباحث، دستور کار و غیره مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: در گزارش عملکرد ها باید به بحث اقتصاد و فرهنگ و مدیریتی جهادی اشاره می شد که در این زمینه چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی قرار است انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه اگر قرار باشد به بحث شعار سال توجه نشود مغفول مانده در اصولی است که به آن واقف هستیم، بیان کرد: مصوبات چه قانونی، چه دولتی، چه تعهداتی که حتی مسئولی داده ولی اجرایی نشده باید در مرحله نخست گزارش، به کمیسیون عمران ارائه شود تا کمیسیون آنها را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در کلان بودجه پیشنهادی دولت فقط چند درصد کم ممکن است تغییر به وجود آید و به ندرت اگر بودجه ای که شرایط خاص و حاد ملی در بر داشته باشد ردیفی برای آن ایجاد می شود، افزود: اگر موضوع ملی باشد و همه نمایندگان نسبت به آن وحدت نظر و توجه داشته باشند می توان برای آن در مجلس یک ردیف در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث آب روستایی طرحی بود که از سوی کمیسیون عمران پیشنهاد شد، ابراز داشت: موضوع خدمات روستایی نیز از سوی کمیسیون عمران مجلش پیشنهاد شد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه موضوعات استانی از سوی نمایندگان استان ها پیشنهاد می شود ولی رای نخواهد داشت چراکه حداقل باید نصف به علاوه یک را داشته باشیم و در برخی موارد حداقل دو سوم باید رای وجود داشته باشد، بیان کرد: طبیعی است که موضوعات استانی در لایحه پیش بینی شود.

کمیسیون عمران در مجلس هیچ پیشنهادی را از دولت نداشته که حذف و یا کاهش پیدا کند

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران در مجلس هیچ پیشنهادی را از دولت نداشته که این پیشنهاد حذف و یا کاهش پیدا کند، عنوان کرد: چیزی که در پیشنهاد می آید معمولا اگر افزایش نداشته باشد کاهش و یا حذف در آن وجود نخواهد داشت و موارد خاص و استثنایی است که ردیف اضافه می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که موضوع اقتصادی بخش اصلی و مهم آن است، ادامه داد: در بخش اقتصاد، عمران جزو موضوعات مهم است و بیش از ۳۰ درصد اقتصاد در بخش عمران گردش دارد.

هاشمی با بیان اینکه در عمران کشور اب موضوع نخست است، اظهار داشت: بیشتر بخش آب شرب به کمیسیون عمران بر می گردد اما در کشور مسئله اصلی در حوزه عمران مسئله آب است و پروژه های موضوع آب مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع آب بحث روستاها و آب روستایی مهم است، آب شهری هم مهم است اما تقدم کمیسیون عمران آب روستایی است که برای آن بودجه ای نیز پیش بینی شده است، ادامه داد: باید در همه بخش ها به روستا توجه ویژه ای شود و استان همدان می تواند الگو ساز باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان باید به بحث بهینه سازی مدیریت در استان توجه ویژه ای داشته باشد، عنوان کرد: پس از روستا موضوع حمل و نقل مورد توجه است.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه حمل و نقل هم در بحث راه و هم در بحث وسیله نقلیه باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در بخش راه هم اسراف زیادی داریم هم خسارت زیادی پرداخت می کنیم و از بهره کمی برخوردار هستیم که باید به موضوع حمل و نقل توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم ردیف های مناسبی برای موضوع راه پیش بینی شود، ابراز داشت: چرا باید ستاد حمل و نقل کشور تعطیل باشد و شاید اگر بگویم ستاد حمل و نقل کشور تعطیل است اغراق نکرده ام.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چقدر بودجه و چقدر فعالیت در ستاد حمل و نقل کشور شکل می گیرد، اظهار داشت: چقدر نوسازی ناوگان خودرو های فرسوده انجام می شود ولی متاسفانه این مشکل وجود دارد و انتظار داریم که دولت به این موضوع توجه ویزه ای داشته باشد.

متاسفانه همیشه مسئولان تمام عملکرد گذشته را به نام خود می زنند

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه همیشه مسئولان تمام عملکرد گذشته را به نام خود می زنند، ادامه داد: باید وضعیت عملکرد بخش های مختلف را به صورت مقایسه ای ارائه کرد.

وی با بیان اینکه من نیز به مظلومیت و شان بیشتر استان همدان توجه دارم، ادامه داد: نخست باید مسئولان همدانی پیشگام شوند تا عقب ماندگی استان جبران شود و کمیسیون عمران نیز به دنبال آن خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتما جلسه ای به عنوان جمع بندی نهایی خواهیم داشت که در آن جلسه از استاندار و برخی مدیران استان دعوت خواهیم کرد، افزود: در این جلسه مسئولان ارشد کشوری نیز حاضر خواهند شد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه هفته آینده برخی گزارشات را از دستگاه های اجرایی مطالبه خواهیم کرد، اظهار داشت: گزارش می خواهیم که در بحث آب روستایی، طرح هادی روستایی و غیره چه اقداماتی انجام شده و در نتیجه دستگاه ها متوجه می شوند که این مطالبه در مجلس وجود دارد و باید به آن پاسخ مناسبی بدهند.

وی با بیان اینکه ضمن ارائه گزارش عملکرد به مجلس باید برنامه های خود را نیز دستگاه ها ارائه کنند، بیان کرد: طبیعتا در برنامه ششم و برنامه ۹۴ پیش بینی لازم خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه استان همدان از سهم کمی برخوردار بود یا هست اما باید بپذیریم که از این سهم کم هم خوب استفاده نشده است، ادامه داد: در بحث مکان یابی پروژه های همدان مشکل جدی وجود دارد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه وقتی در وسط بیابان ایستگاه راه آهن و یا در یک مکان نا مناسب پروژه فرهنگی ساخته می شود چه کسی باید آن را اصلاح کند، عنوان کرد: از دولت مطالبه خواهیم کرد چراکه قول داده شد بود که یکسری پروژه های نیمه کاره به تناسب تعیین تکلیف شود و امیدواریم که این پروژه ها به نتیجه برسد.

 

 

 

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب