5:15:10 - جمعه 21 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل/ ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال
احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل، فراخوان حضور سرمایه گذاران برای احداث ٣ خط انتقال گاز صادراتی و ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در هفته گدشته بود…. احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل، فراخوان حضور سرمایه گذاران برای احداث […]

احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل/ ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل، فراخوان حضور سرمایه گذاران برای احداث ٣ خط انتقال گاز صادراتی و ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در هفته گدشته بود….

احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل، فراخوان حضور سرمایه گذاران برای احداث ٣ خط انتقال گاز صادراتی و ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در هفته گدشته بود.

احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل/ ورود بنزین یورو ٤ به باک خودروهای اهوازی از اواخر آذر امسال به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از اهرم‌های کلیدی توسعه اقتصاد کشور است که نیازمند توجه ویژه است بایستی برنامه‌ریزی بلندت مدت برای اجرای پروژه‌ها در دراز مدت باشد.

شرکت ملی گاز ایران در ٧ ماه نخست امسال ٨٩ میلیارد و ٣٧٣ میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٥ میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.
مدیر منطقه شمال گفت: با توجه به اینکه بیشتر حریم ها را خریداری و تملک شده، اما تعرضات در منطقه بسیار زیاد است و تنها راه، وضع قوانین سختگیرانه است.
ظرفیت انتقال گاز خط چهارم سراسری با بهره برداری از واحدهای سوم و چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان افزایش یافت.
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: تنها راه‌حل بازگشت تعادل به بازار نفت مدیریت عرضه از سوی کشورهای عضو اوپک است و ضروری است که هر چه سریع‌تر جلسات این سازمان در سطح کارشناسی، وزرا و حتی سران کشورها تشکیل شود.
عباسی گفت: یک دستگاه پمپ مخزن زیرزمینی ساخت داخل جایگزین پمپ قدیمی مرکز انتقال نفت شهید زنگنه (سبزاب) شد.
ظرفیت سوختگیری در جایگاههای سی ان جی کشور به بیش از دو میلیون و ٥٣٠ هزار مترمکعب در ساعت رسیده است.

تاکنون ٣ چاه میدان نفتی یاران شمالی در مدار تولید قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی انجام شده، تولید ٣٠ هزار بشکه نفت این میدان در فاز نخست توسعه تا فروردین ماه سال ٩٥ محقق می شود.

معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت با اشاره به فراخوان عمومی مزایده فروش گازهای ارسالی به مشعل، گفت: از میزان گاز مشعل مورد مزایده، بخش خصوصی می تواند سه هزار مگاوات برق تولید و به خارج از کشور صادر کند.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری و تکمیل یکصدمین حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور در سال جاری خبر داد.
از محل کنترل باک خودروها در مرز رازی استان آذربایجان غربی، ماهانه بطور میانگین ٦٥٠ میلیون تومان درآمدزایی و به خزانه دولت واریز می شود.
بسیاری از بخاریهای گازسوز موجود در بازار از نظر رده برچسب انرژی حتی در رده پایین تر از G قرار دارند و این موضوع به منزله وجود پتانسیل صرفه جویی سالانه حدود ٢٧٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال است.
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حال انعقاد قرارداد همکاری پژوهشی و فناورانه در زمینه پروپیلن با یک شرکت معتبر نروژی بوده و تاکنون دو طرف به توافق تکنیکالی رسیده اند.
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه بنزین وارداتی کاملا مطابق با استاندارهای جهانی است و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد گفت: احتمال ازسرگیری واردات گازوئیل در کشور با توجه به میزان مصرف، تولید و حجم ذخایر وجود دارد.

قمصری گفت: درصورت توافق درباره “قیمت نفت” و ” نحوه پرداخت “، ۱۰۰ هزار بشکه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.

ميانگين مصرف بنزين کشور در هفته منتهی به ۲۳ آبان امسال، در محدوده ۶۷ ميليون ليتر ثابت ماند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، بر ضرورت مدیریت انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت گاز همسو با تعهدات جهانی و وظایف ملی تاکید نمود.
آژانس بين‌المللی انرژی اعلام کرد به علت کاهش تقاضا و افزايش توليد شيست، پيش‌بينی می‌شود روند سقوط قيمت نفت تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: قطعه دوم از خط ششم سراسری به طول ٦٠٠ کیلومتر با تصویب این طرح در قالب بند” ق” قانون بودجه ٩٣ مجلس در شورای اقتصاد، تا پایان سال ٩٤ به بهره برداری می رسد.
وزیر نفت گفت: برخی کشورها که در پی خروج چند کشور از مدار تولید نفت، تولید خود را افزایش داده بودند، هم اکنون برای آنها دشوار است که برای ثبات بازار تولید خود را کاهش دهند و برای اقدام خود دلایل مختلفی می تراشند.
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري از ساخت دستگاه كنترل هوشمند شارژرهاي واحدهاي عملياتي با تلاش كارشناسان اداره تعميرات اين شركت خبر داد.
مجری طرح توسعه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی گفت: همزمان با راه‌اندازی ردیف سوم پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از خط پنجم سراسری به خطوط سراسری گاز تزریق می‌شود.
بارگیری نفت میدانهای سروش و نوروز در شناور جدید صادراتی خلیج فارس آغاز شد و هم اکنون روزانه بیش از ٧٠ هزار بشکه نفت خام به این شناور منتقل می شود.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با بیان اینکه این انجمن با رانت‌خواری در بازار مخالف است گفت: مشخص بودن قیمت خوراک برای درازمدت سبب اطمینان خاطر سرمایه‌گذار و ایجاد رقابت سالم در این صنعت می‌شود.

بر اساس طرح توسعه یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی مصوب شورای اقتصاد، ١١ میلیارد دلار اعتبار برای احداث و تکمیل خطوط ٦، ٩ و ١١ سراسری اختصاص می یابد که فراخوان حضور سرمایه گذاران در این طرح در آینده نزدیک منتشر می شود.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تاکید بر ناکارآمدی فرمول مطرح شده درباره قیمت‌گذاری خوراک گاز پتروشیمی‌ها در طرح تنظیم مقررات مالی دولت خواستار حذف این برای قیمت‌گذاری بلند مدت گاز پتروشیمی‌ها شده است.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی (ایرلاین‌ها) در هفت ماه امسال ٩٠٠ میلیون لیتر سوخت دریافت کردند.
مشاور ارشد اقتصادی شرکت نفتی استات اویل تاکید کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت “اوپک”در نشست آینده خود با تصمیم دشواری برای کاهش تولید خود روبرو خواهد بود.
نفت تولیدی فلات قاره ٤٠ درصد نفت صادراتی کشور را تشکیل می دهد و تولید آن در هیچ موقعیتی متوقف نشده و مشتریهای خاص این نفت همواره حضور دارند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: فروش ریالی نفت گاز از ابتدای اجرای طرح کنترل باک (فروش باک پر نفت گاز) به قیمت تعادلی به بیش از ٤٧٠ میلیارد ریال رسیده است.
تشکیل شرکت مشترک میان ایران و اندونزی در زمینه صادرات فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی در جریان امضای دو تفاهم نامه مشترک در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست خط دهم سراسری و ایستگاه تقویت فشار پتاوه ٤، با بیان این که شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران عزم خود را برای بهره برداری از این پروژه تا پیش از فصل زمستان عزم کرده است، با راه اندازی خط دهم سراسری تا اواسط دی ماه، ۷۰ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت گاز کشور افزوده می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قیمت ۱۰۰ دلاری نفت در بودجه ۹۳ اظهار گفت: تعیین درآمد ۱۰۰ دلاری به ازای هر بشکه نفت با توجه به شرایط فعلی واقع‌بینانه نیست بایستی در بودجه سال آینده قیمن نفت زیر ۸۰دلار بسته شود.

شمخانی گفت: بنزین یورو ٤ از اواخر آذرماه امسال در جایگاه های شرکتی و خصوصی کلان شهر اهواز عرضه می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت: طرح افزایش ظرفیت ١٢٠ هزار بشکه ای پالایشگاه شیراز پس از اخذ مجوز از محیط زیست اجرا می شود.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک پیش بینی کرده است تقاضای نفت خام طی سال ۲۰۱۵ کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب