21:05:56 - یکشنبه 15 ژانویه 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در آمل برگزار شد +تصویر
مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در آمل با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد دکتر محمد مهدی احمدی، مدیر کل هنرهای نمایشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران دکتر احد جاودانی، امام جمعه شهرستان آمل حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، فرماندار ویژه شهرستان آمل مهندس منفرد، بازیگر معروف تئاتر، تلویزیون و […]

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در آمل با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد دکتر محمد مهدی احمدی، مدیر کل هنرهای نمایشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران دکتر احد جاودانی، امام جمعه شهرستان آمل حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، فرماندار ویژه شهرستان آمل مهندس منفرد، بازیگر معروف تئاتر، تلویزیون و سینما سیاوش طهمورث، مسئولین و با حضور پرشور هنر دوستان برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان آمل حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی بیان کردند:خداوند منان پیامبران را برای هدایت بشریت و تزکیه نفس آفریده است که این ها در هنرنمایی پروردگار منان جلوه گری می کند.

وی افزود: با بیان این که اگر اندیشه های تئاتر را با علم و خرد بیان کنیم از نگاه مقبول برخوردار می شود، گفت: اگر نماز در قالب هنر گنجانده شود مقبول همگان می شود که ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ نماز از برنامه های هنری استفاده کنیم.

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: بسیار خوشحال هستیم شهرستان آمل بعنوان میزبان جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است که دست اندرکاران توانستند به نحو مطلوبی جشنواره را برگزار کنند و امیدواریم در سال آینده این جشنواره با کمک مدیران شهری برگزار شود و همچنین ایشان از تاسیس یک دانشکده فرهنگ و هنر در شهرستان آمل خبر دادند که در آینده نزدیک مراسم کلنک زنی آن انجام خواهد شد .

احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه فرهنگ مبتنی بر گفتمان و منطق سخن گفتن است که پیامبر گرامی اسلام به سراغ عیب دیگران نرفته و درصدد پرونده سازی افراد نبوده و از منظر زیبایی نگاه می کرده است.

احمدی تصریح کرد: چه ضرورتی دارد ما از لحاظ بدبینی به انسان ها نگاه کنیم و پل های پشت سر را خراب کرده و راه بازگشت نداشته باشیم، هنر نسبت به زبان تاثیر بالایی دارد، حتی یک فیلم سینمایی یک عالم مجتهد را تحت تاثیر قرار می دهد و خوشبختانه جایگاه هنر و تئاتر ایران مورد توجه همگان در داخل و خارج گردیده و جایگاه خاصی پیدا کرده است و بسیاری از هنرمندان ما از شهرستان ها هستند و ۴۵ درصد کارهای تئاتری از شهرستان ها هستند

یکی از نگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توجه به استان ها با هدف توزیع عادلانه امکانات بوده است و امروز در هر شهری سینمایی ندارد اگر سالن مناسبی موجود باشد این وزارتخانه حمایت های لازم را در راستای ایجاد سینما صورت می دهد.

وی بیان کرد: برای اولین بار در دولت دکتر روحانی اولویت اصلی به شهرستان ها رسیده است واین نکته حائز اهمیت است.

ایشان از همکاری امام جمعه، فرماندار، دکتر جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و دکتر محمدی ریاست فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل تقدیر و تشکر ویژه به عمل آوردند.

و در ادامه این مراسم از هنرمندان پیشکسوت از جمله استاد سیاوش طهمورث و خانم مهشید روحانی آملی و جمعی از هنرمندان تقدیر گردید.

خبرنگار: سید مظاهر ازلی

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب