21:57:51 - یکشنبه 9 دسامبر 2018
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یاد بگیریم چگونه مصرف پلاستیک را کاهش دهیم
در دنیای امروز تولید زباله به حد انفجار رسیده است و همگی باید یاد بگیریم که چگونه مصرف پلاستیک را کاهش دهیم . استفاده از پلاستیک در کیسه ها و ظروف یک بار مصرف و در انواع بسته بندی ها سبب شده است پلاستیک از جمله عمده ترین زباله های تولید بشر باشد. انسان ها […]

در دنیای امروز تولید زباله به حد انفجار رسیده است و همگی باید یاد بگیریم که چگونه مصرف پلاستیک را کاهش دهیم . استفاده از پلاستیک در کیسه ها و ظروف یک بار مصرف و در انواع بسته بندی ها سبب شده است پلاستیک از جمله عمده ترین زباله های تولید بشر باشد. انسان ها تصور می کنند ظروف یک بار مصرف و بسته بندی های پلاستیکی آسایش و راحتی را به زندگی آن ها آورده است، در صورتیکه در دراز مدت این حجم زیاد زباله های پلاستیکی در دنیا دامنگیر همه خواهد شد و به محیط زیست ضربه جدی وارد خواهد کرد.
زباله های پلاستیکی به ویژه در دریا حیات جانداران دریایی مانند نهنگ ها و … را به مخاطره انداخته است. حیوانات گرفتار شده در زباله های پلاستیکی بسیارند. وقت آن رسیده است که همه ی انسان ها هماهنگ با یکدیگر برای کاهش مصرف پلاستیک اقدام کنند.

استفاده از نی پلاستیکی ممنوع
تنها چند مورد خاص مانند جراحی فک و … انسان نیاز حیاتی به استفاده از نی دارد. در غیر این صورت اگر همه ی افراد در ایالات متحده آمریکا مصرف نی را متوقف کنند از تولید زباله نی پلاستیکی به میزان بیش از ۵۰۰ میلیون نی در روز جلوگیری کرده اند!

هنگام خرید کیسه پلاستیکی نگیرید
یک کیسه پلاستیکی در طبیعت به هزار سال زمان نیاز دارد تا تجزیه شود. در برخی از کشور های پیشرفته برای استفاده از کیسه های پلاستیکی مالیات تعیین کرده اند تا مردم استفاده های غیر ضروری خود را کم کنند. می توان از کیسه های پلاستیکی استفاده مجدد کرد و یا از پاکت ها و سبد های غیر یک بار مصرف برای خرید استفاده نمود.

کمتر آدامس بجوید
آدامس نوعی لاستیک است که همانند پلاستیک ها به سختی در طبیعت تجزیه می شود و می تواند توسط پرندگان بلعیده شده و جان آن ها را به مخاطره بیندازد.

از بطری یا لیوان غیر یکبار مصرف برای نوشیدن آب استفاده کنید
بطری های یکبار مصرف آب سهم زیادی را در بین زباله های پلاستیکی به خود اختصاص داده اند. هرچقدر کمتر برای نوشیدن آب از این ظروف یکبار مصرف استفاده کنید به طبیعت و بشریت خدمت کرده اید.

بسته بندی های عمده را ترجیح بدهید
برای بسته بندی هر ماده ای مقداری پلاستیک نیاز است. در بسته بندی های تک نفره مقدار پلاستیک بیشتری استفاده می شود. خرید عمده ی مواد ( غذایی، شوینده و …) هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم زباله پلاستیکی کمتری تولید خواهد کرد.
نکته کلی دیگر برای کاهش تولید زباله های پلاستیکی استفاده از هرگونه البسه و مواد تخریب پذیر در طبیعت و بازیافت زباله است.
با دقت در موارد گفته شده به خوبی می فهمیم که چگونه مصرف پلاستیک را کاهش دهیم

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب