6:15:53 - پنج‌شنبه 13 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلوگیری از حاشیه نشینی بدون توجه به توسعه روستا ها امکان پذیر نیست
زاهدان-خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا زمانی که به توسعه و ایجاد امکانات در روستا اندیدشیده نشود از روند مهاجرت به سمت شهر ها و حاشیه نشینی نمی توان جلوگیری کرد…. به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد احیاء، بهسازی،نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده ناکارآمد […]

زاهدان-خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا زمانی که به توسعه و ایجاد امکانات در روستا اندیدشیده نشود از روند مهاجرت به سمت شهر ها و حاشیه نشینی نمی توان جلوگیری کرد….

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد احیاء، بهسازی،نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده ناکارآمد شهری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اندیشیدن به سکونت گاه های غیررسمی و نیاز انسان هایی که در این مناطق زیست می کنند نشات گرفته از نگاه و تکریم انسانی است که در تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید قوت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد و روند طرح های رفاهی و خدماتی باید در مناطق حاشیه ای شهر های استان به ویژه زاهدان شتاب گیرد بیان داشت: طرح های ایجاد شده در حال حاضر حکم خوراندن آسپرین به بیماری دارد که نیاز به جراحی فوری دارد.

استاندار با تاکید بر اینکه مدیران باید نگاهشان را به آنچه که خود می پسندند تغییر دهند ادامه داد: عمق محرومیت و شکاف ایجاد شده بین مناطق شمال و جنوب شهر زاهدان به گونه ای است که اقدامات انجام شده به چشم نمی اید.

استاندار با بیان اینکه نقش تشکل های مردم نهاد باید به منظور اجرای طرح های بهسازی و توانمند سازی در حاشیه شهر ها تقویت شود ادامه داد: فرمانداران و شهرداران وظیفه دارند تا افراد ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی را با خود یار ساخته و آنها را در تصمیم های خود سهیم کنند.

هاشمی همچنین بر تشکیل تعاونی ها برای احیای بافت های فرسوده و ترغیب بخش خصوصی تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا همچنین نیاز است تا با تشکیل کمیته حقوقی و ثبتی مشکلات ثبتی و اسناد این مناطق نیز مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که توانمند سازی و آموزش در این مناطق باید در اولویت کاری قرار گیرد بیان داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به زیرساخت ها و پروژه های بزرگی که در دست احداث دارد تا چند سال آینده بدون شک تشنه نیروی کار خواهد بود.

استاندار در این نشست همچنین از دستگاه های اجرایی و خدماتی خواست تا شیب خدمات خود را به سمت حاشیه شهر و سکونت گاه های غیر رسمی متمایل کنند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب