17:29:15 - سه‌شنبه 11 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شوینده‌ها عامل اصلی مسمومیت در کودکان
مسمومیت اتفاقی ناشی از بسته‌بندی‌های مواد شوینده و ظروف آنها که گاهی با اسباب‌بازی یا شکلات اشتباه گرفته می‌شوند تعداد قابل توجهی از کودکان را روانه بیمارستان می‌کند. به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی با بیان اینکه کما و تشنج از جدی‌ترین مشکلات ناشی از اینگونه مسمومیت‌هاست، اظهار داشتند: طی دو سال بیش از ۷۰۰ کودک […]

مسمومیت اتفاقی ناشی از بسته‌بندی‌های مواد شوینده و ظروف آنها که گاهی با اسباب‌بازی یا شکلات اشتباه گرفته می‌شوند تعداد قابل توجهی از کودکان را روانه بیمارستان می‌کند.

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی با بیان اینکه کما و تشنج از جدی‌ترین مشکلات ناشی از اینگونه مسمومیت‌هاست، اظهار داشتند: طی دو سال بیش از ۷۰۰ کودک در این کشور بر اثر مسمومیت ناشی از م

مسمومیت اتفاقی ناشی از بسته‌بندی‌های مواد شوینده و ظروف آنها که گاهی با اسباب‌بازی یا شکلات اشتباه گرفته می‌شوند تعداد قابل توجهی از کودکان را روانه بیمارستان می‌کند.

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی با بیان اینکه کما و تشنج از جدی‌ترین مشکلات ناشی از اینگونه مسمومیت‌هاست، اظهار داشتند: طی دو سال بیش از ۷۰۰ کودک در این کشور بر اثر مسمومیت ناشی از مواد شوینده روانه بیمارستان شدند.

کودکان کمتر از شش سال معمولا در معرض مسمومیت ناشی از مصرف مواد شوینده و بازی با ظروف محتوی آنها هستند هرچند برخی از تولیدکنندگان اینگونه مواد شیمیایی سعی کرده‌اند در نوع بسته‌بندی محصولات خود بازنگری کرده تا برای کودکان ایمن‌تر باشد. در این بررسی کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: مسمومیت و مجروحیت همچون سوختگی دهان، گلو و چشم در این کودکان رخ داده است. همچنین ۳۰ مورد رفتن به کما و ۱۲ مورد تشنج هم گزارش شده است. قرار گرفتن در معرض محصولات شوینده خانگی جزو عوامل اصلی مسمومیت کودکان خردسال است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند ظروف حاوی مواد شوینده را از دسترس کودکان دور کنند و اجازه ندهند فرزندشان با این مواد سروکار داشته باشند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب