20:22:45 - سه‌شنبه 4 سپتامبر 2018
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارشی ار آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان مازندران
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه سراسر کشور، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مازندران با پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بخشی از پیام خود به این مراسم، بیان […]

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه سراسر کشور، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مازندران با پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بخشی از پیام خود به این مراسم، بیان داشتند: طرح مسایل علم دینی یکی از نوآوری‌های حوزه علمیه است که به لطف الهی عده‌ای ارباب قلم و قدم با بنان و بیان این مسئله را تقویت کردند و همچنان در شکوفایی آن می‌کوشند.

در ادامه مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سخنانی عمق بخشیدن به بنیه علمی حوزه را امری مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان یک پایگاه مهم علمی و معرفتی در ادوار مختلف تاریخ نقش بسیار محوری در هدایت جامعه عهده دار بوده است.

وی تاکید داشت: امروزه حوزه نیاز به تفکر فلسفی عقلی عمیق دارد در کنار این مسئله باید به مسائل تهذیبی و معرفتی که اصل کار حوزه است، توجه ویژه داشته باشیم و از رشد کمی به سمت رشد کیفی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی مدیر مجتمع جهانی آموزش عالی اسراء نیز در سخنانی بیان داشت: به برکت انقلاب و مجاهدتهای امام راحل(ره) در جامعه ما نسبت بین مردم و دین یک نسبت عمیق است و مردم همه شئون زندگی خود را بر مبنای دین استوار ساخته اند که از این حیث ایران اسلامی در جهان بی نظیر است.

وی ادامه داد: حوزه هرگز از رسالت خود عقب نمانده است؛ رسالت حوزه تولید اندیشه و پشتیبانی فکری از سیستم های مورد نیاز برای اداره جامعه است که در این عرصه حوزه پیشتاز است و اکنون این دیگر بخش های نظام هستند که باید متوجه حوزه ها و تولیدات آن شوند و از این دستاوردها به صورت سیستماتیک بهره ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی امام جمعه آمل هم در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، بیان داشت: آمل همواره در طول تاریخ علم و تشیع درخشیده است و آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی نشانه بارز این درخشش است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی مدیریت حوزه های علمیه استان مازندران در این مراسم، گزارشی از وضعیت آموزشی و طرح تحول مدارس علمیه استان مازندران ارائه نمود.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) نخستین مدرسه در مازندران است که رشته‌های تخصصی را راه اندازی کرد، لذا این مدرسه الگویی است تا دیگر مدارس حوزوی استان به سمت اجرای طرح‌های تحولی آموزش در حوزه و پاسخگویی به نیازمندی‌های جهانی و پژوهشی جهان اسلام برود.

حجت الاسلام غلامیان مدیر حوزه علمیه حضرت امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه موفقیت یک مجموعه علمی و آموزشی به عوامل متعدد بر می‌گردد، بیان کرد: نظام فکری یک مدرسه علمیه از اصول موفقیت یک مجموعه حوزوی است که الحمدالله نظام فکری مدرسه امام حسن عسکری(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی شکل گرفته است.

وی گفت: اساتید مجرب و بسیار خوب، دانشمند برجسته از دیگر مزایای این عوامل است که در حوزه‌های علمیه مازندران وجود دارد.

حجت الاسلام روح اللهی قائم مقام مجتمع جهانی آموزشی عالی حوزوی اسراء از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجتمع جهانی آموزش عالی اسرا، گفت: تثبیت سازمان جهانی آموزش عالی، توسعه ظرفیت های آموزشی، تقویت و ارتقا کیفی مراکز آموزشی از مهمترین فعالیت های صورت گرفته سال گذشته مجتمع آموزش عالی اسرا بوده است.

این مراسم با اهدای جوایز به طلاب نمونه و برتر مدارس علمیه شهرستان آمل به کار خود پایان داد.

خبرنگار: سید مظاهر ازلی

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب