9:45:12 - شنبه 8 نوامبر 2014
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان آبگیری شد
بارندگی های پاییزی چند روز اخیر، ۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان در استان چهارمحال و بختیاری را آبگیری و احیاء کرد…. بارندگی های پاییزی چند روز اخیر، ۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان در استان چهارمحال و بختیاری را آبگیری و احیاء کرد. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد ؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست […]

90 درصد تالاب بین المللی گندمان آبگیری شد بارندگی های پاییزی چند روز اخیر، ۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان در استان چهارمحال و بختیاری را آبگیری و احیاء کرد….

بارندگی های پاییزی چند روز اخیر، ۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان در استان چهارمحال و بختیاری را آبگیری و احیاء کرد.

90 درصد تالاب بین المللی گندمان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد ؛

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی های پاییزی چند روز اخیر، ۹۰ درصد تالاب بین المللی گندمان در شهرستان بروجن را آبگیری و احیاء کرد.

شهرام احمدی با اشاره به وضعیت خشکسالی های اخیر افزود: این تالاب که آب چاه های کشاورزی ۸ روستای پایین دست را تامین می کند، از شهریور ماه امسال، خشک شده بود.

وی، وسعت تالاب بین المللی گندمان را یک هزار هکتار اعلام کرد.

احمدی همچنین اضافه کرد: سالانه ۱۶ هزار پرنده مهاجر شامل انواع اردک، غاز، کشیم، چنگر، بوتیمار، لک لک، خروس کولی، عقاب دریایی، کاکایی و پرستوی دریایی برای زمستان گذرانی به این تالاب کوچ کرده و تا اوایل بهار در تالاب می مانند.

تالاب گندمان از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران می باشد که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن ثبت شده است.

این تالاب در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

/ش/ن/ا/نتهاي پيام

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب