19:45:42 - سه‌شنبه 7 ژانویه 2020
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لایروبی ۴۵ قطعه آب بندان در مازندران
هادی رستمیان اظهار داشت: شرکت پس از انجام شناسایی و مطالعات آب‌بندان‌های استان، در هدف‌گذاری خود ١۵٠ آب‌بندان را در اولویت برنامه‌های مرمت، بازسازی و لایروبی قرار داده که تا کنون موفق به انجام ۴۵ قطعه آن شد. وی با اشاره به نحوه آبگیری آب بندانها از رودخانه‌ها و روان‌آب‌های موجود و تأثیرات آن بر […]

هادی رستمیان اظهار داشت: شرکت پس از انجام شناسایی و مطالعات آب‌بندان‌های استان، در هدف‌گذاری خود ١۵٠ آب‌بندان را در اولویت برنامه‌های مرمت، بازسازی و لایروبی قرار داده که تا کنون موفق به انجام ۴۵ قطعه آن شد.

وی با اشاره به نحوه آبگیری آب بندانها از رودخانه‌ها و روان‌آب‌های موجود و تأثیرات آن بر مخازن ذخیره آب این تأسیسات گفت: این آب‌بندان‌ها در فصل غیرزراعی به ویژه در پاییز و زمستان آبگیری می‌شوند که بار رسوبی این آب‌ها در طی زمان موجب کاهش حجم مخزن آب‌بندان‌ها می‌شود.

رستمیان ادامه داد: از سویی با توجه به قدمت آب‌بندان‌ها که عمدتاً بیش از یک قرن می‌باشد و روش اجرای آنها نیز متناسب با شرایط آن روز بوده دیواره آنها دچار فرسایش و یا تخریب شده، لذا نیاز به لایروبی، بازسازی و مرمت دیواره آب‌بندان‌ها و آبگیرها داشته که باید انجام شود.

رستمیان تعداد آب‌بندان‌های استان را بالغ بر ٨٢٠ قطعه و سطح آن را بالغ بر ١۶ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه حدود ۴٠٠ میلیون مترمکعب آب در آنها ذخیره و به مصرف کشاورزی و اهداف جانبی این تأسیسات از جمله پرورش ماهی و گردشگری می‌رسد.

وی در پایان هدف‌گذاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای لایروبی و بازسازی آب‌بندان‌ها را حدود ٣٠٠ قطعه برشمرد و گفت: حدود ۵٠ قطعه آن انجام و ٢۵٠ قطعه دیگر باید به مرور زمان و به ترتیب اولویت انجام شود.مهر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب