22:45:57 - چهارشنبه 22 فوریه 2017
چاپ این نوشته Click Here! داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماجرای نگهداری غیرقانونی ۷ ساعته مسافران
اولین جلسه بازپرسی برای رسیدگی به حوادث اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در حالی روز گذشته برگزار شد که مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نگهداری غیرقانونی مسافران در پرواز ۱۰۳۴ را تکذیب کرد. به گزارش اختصاصی خراسان، در پی بارندگی های اخیر و بروز برخی مشکلات برای مسافران هواپیما در مشهد که موجب اعتراض زائران […]

اولین جلسه بازپرسی برای رسیدگی به حوادث اخیر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در حالی روز گذشته برگزار شد که مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نگهداری غیرقانونی مسافران در پرواز ۱۰۳۴ را تکذیب کرد. به گزارش اختصاصی خراسان، در پی بارندگی های اخیر و بروز برخی مشکلات برای مسافران هواپیما در مشهد که موجب اعتراض زائران و مسافران شده بود، دستگاه قضایی برای احقاق حقوق شهروندان و مسافران وارد عمل و بازپرس محمدحسن اصولی صفار (بازپرس ویژه فرودگاه) برای بررسی ماجرا از روز شنبه گذشته عازم فرودگاه شد که تحقیقات میدانی وی تا صبح روز یکشنبه به طول انجامید. با توجه به گزارش های مختلف شفاهی و کتبی درباره رخداد های گوناگون و همچنین نگهداری غیرقانونی ۷ ساعته مسافران داخل هواپیما، پرونده ای تشکیل و در شعبه ۴۱۰ بازپرسی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. مقام قضایی پس از بررسی های مقدماتی و مشاهدات عینی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد، دستور احضار مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان را صادر کرد. بنابر گزارش خراسان، در پی صدور این دستور صبح روز گذشته مدیرعامل این شرکت به عنوان مطلع در شعبه بازپرسی ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد حاضر شد و به سوالات بازپرس اصولی صفار پاسخ داد. این گزارش حاکی است: در پی برگزاری اولین جلسه بازپرسی برای رسیدگی قضایی به حوادث اخیر در فرودگاه مشهد، بازپرس ویژه فرودگاه در گفت وگویی اختصاصی به خراسان گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد تا زوایای پنهان ماجرا های اخیر در فرودگاه مشهد روشن شود. بازپرس محمدحسن اصولی صفار افزود: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان که به دادسرا احضار شده بود موضوع نگهداری غیرقانونی چندین ساعته مسافران مشهد – تهران را تکذیب کرد و گفت: در های هواپیما را به روی مسافران نبسته بودیم و هرکس که دوست داشت، می توانست از هواپیما خارج شود. وی اضافه کرد: اما با توجه به انجام تحقیقات میدانی و مشاهدات عینی و همچنین گزارش های موجود، اظهارات مدیرعامل مذکور قانع کننده نیست و باید تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد. وی تصریح کرد: بررسی همه جوانب این ماجرا و کنکاش های دقیق کارشناسی در حال انجام است تا حقیقت موضوع کشف شود.

مسافران شکایت خود را به دادسرا اعلام کنند
قاضی اصولی صفار در عین حال از مسافرانی که هنوز شکایت خود را به دادسرا اعلام نکرده اند و مسافران پرواز های مختلف در فرودگاه مشهد خواست اگر شکایتی دارند به شعبه ۴۱۰ واقع در مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد مراجعه کنند. این مقام قضایی همچنین با اشاره به حمایت ها و دستورات ویژه دادستان برای حل سریع مشکلات مردم و مسافران در فرودگاه مشهد خاطرنشان کرد: در پی صدور دستورات مدعی العموم، اقدامات لازم برای کمتر شدن مشکلات مسافران با حمایت نیرو های سپاه پاسداران و همکاری بی شائبه آستان قدس انجام شد تا از بروز برخی ناآرامی ها و درگیری های احتمالی پیشگیری شود. بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای مشهد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان که آیا مدیران شرکت های هواپیمایی دیگری نیز در راستای حوادث اخیر فرودگاه احضار خواهند شد؟ گفت: تاکنون برای مدیران ۲ شرکت هواپیمایی دیگر نیز احضاریه صادر شده است که مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا، فردا (امروز ) و مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین روز بعد باید در دادسرا حضور یابند و به برخی ابهامات موجود درباره پاسخگو نبودن مسئولان به مردم، کنسلی و تاخیر های بیش از اندازه برخی پرواز ها و… پاسخ دهند.
احضار مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی به دادسرا به تعویق افتاد
در همین حال قاضی حسن حیدری معاون دادستان مشهد از تعویق احضار مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی به دادسرا خبر داد وبه ایرنا گفت: این احضار که قرار بود روز سه شنبه (دیروز)انجام شود، به دلیل تداخل جلسه مذکور با جلسه ای دیگر در دادستانی به تاریخ دیگری موکول شد.حیدری با بیان این که تاریخ برگزاری مجدد این نشست هنوز قطعی نیست، افزود: موضوع احضار مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به دادسرا به هیچ عنوان منتفی نخواهد شد ودر این زمینه چند پرونده قضایی تشکیل شده که روند خود را طی خواهد کرد./خراسان

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب